top of page

צירים בתחפושת: סיפור הלידה שלי

צירים בתחפושת

לפני שנתיים, כשהייתי בשבוע 35 התחלתי להרגיש צירים מדומים, צירים בתחפושת. הבטן התקשתה, הרגשתי משהו, אבל קשה לומר שזה כאב, ואחרי כמה שניות זה עבר. האיש שלי, אהובי, היה צוחק עליי. הייתי יושבת על הספה, נינוחה לחלוטין, ואומרת ״מאמי, נראה לי שיש לי ציר…״. אמין מאוד ;)

הצירים המדומים האלו הופיעו בתדירות הולכת וגוברת על פני כמה שבועות, עד שביום שבת מנומנם וביתי, שבוע 38+2, פתאום הרגשתי כאב שונה, דומה לכאבי מחזור, כפי שהכינו אותי מראש.

התרגשתי מהמחשבה שהתחילו צירים אמיתיים, אבל השתדלתי לרסן את ההתלהבות כדי לא להתאכזב.


יש לך עוד שבועיים!

לפני השינה דיברתי עם אהובי, שלא ידע שבלילה הבא הוא יילך לישון כאבא, ואמרתי לו שהלידה ממש קרובה. ״יש לך עוד שבועיים!״ הוא אמר. אז אמר.

מפה לשם, התעוררנו באמצע הלילה, כשהתגברו הצירים. בערך ב-4:00 היה ציר אחד ממש חזק עם ירידת מים. פאף כזה הזוי. עברנו מ״נראה לי שיש לי ציר״ ל-״נראה לי שירדו לי המים...״.

בשלב זה עדיין לא ידענו זאת, אבל זו הייתה יריית הפתיחה ללידה באורך 18 שעות, שבסופן נולדה לנו בת מושלמת.


הגענו בדיוק לפני ה-Rush Hour

התארגנו, התקלחתי, ויצאנו לבית החולים. ב-5:00 התקבלנו במיון יולדות, רגע לפני שהגיעו עוד מלא יולדות אחרות. אבל מלא. נבדקתי ע"י רופא מקסים, הכל תקין, פתיחה 1, נפלא! נשלחתי להסתובב ולחזור לבדיקה נוספת כעבור שעתיים. נבדקתי שוב ע"י רופאה, הצירים התגברו, הבדיקה כאבה הרבה יותר, ונחשו מה..? פתיחה 1.5.

בגלל שהיו לי כבר צירים חזקים בתדירות גבוהה, הכניסו אותי לחדר הלידה.

מקלחת, כדור פיזיו', תנועתיות בעמידה, מוניטור בעמידה, חילופי משמרת ומיילדות שונות שבאות והולכות. בגלל ירידת המים לא בדקו את הפתיחה, לא ידעתי מה קורה ורק קיוויתי שלפחות יש התקדמות. נגמר לי הכח. העייפות והכאב הובילו אותי לבקש אפידורל.


אפידורל!!!

מפה לשם, הזמן עבר, ורק ב-16:00 (!) קיבלתי את האילחוש המיוחל. בקושי יכולתי לנשום מרוב כאבים.

המיילדת המדהימה, שפגשתי בשלב זה והמשיכה איתי עד הלידה, החזיקה אותי והרגיעה אותי ושלחה אותי לנוח.

בבדיקת פתיחה אחרי האילחוש- פתיחה 2.5, התקדמתי המון, הא?

כעבור שעתיים נוספות, במהלכן באמת נחתי והרפיתי והצלחתי להתאושש קצת, בדקו שוב וגילו מחיקה מלאה ופתיחה כמעט מלאה. רק עוד קצת!

הרגשתי את הצירים למרות האפידורל, אבל בצורה נסבלת, ובאופן משעשע- יותר בצד ימין, צד שמאל שלי היה רדום לחלוטין.


לחיצות בזירת קרב

כעבור עוד איזה זמן (איבדתי לחלוטין את תחושת הזמן בשלב הזה) התחלתי ללחוץ. הנסיכה קצת נתקעה, נתנו לי פיטוצין כדי שהצירים יהיו יעילים יותר והיא תתקדם. התחילו האטות בדופק ופתאום החדר השקט והחשוך הפך לזירת קרב- נכנסו שני רופאי נשים, רופאת ילדים, שתי מיילדות (כבר היינו לקראת חילוף משמרות נוסף), אחות תינוקייה, וכל אלו מלבד אהובי ואימי היקרה שליוו אותי. היה צפוף.

אחד הרופאים, הבכיר יותר (והנחמד פחות) כפי שהתרשמתי, אמר שצריך ואקום. הוא אמר את זה עוד לפני שהציג את עצמו, וכשהערתי לו על זה הוא אמר שכבר נפגשנו. עד היום זה מרגיז אותי. זה לא נכון, נשבעת :) הייתה אצלי רופאה לפניו, אישה. אני חושבת שאני יודעת להבדיל. ובנוסף לכל הוא גם נזף בי שאני לא לוחצת טוב. בסיטואציה אחרת הייתי נוזפת חזרה ;)


חתך ״קטן קטן״

בכל אופן, ביקשתי שיחכו עם הואקום וננסה בלי, ואז הגיע החלק הכי קשה בכל הלידה-

שני הרופאים לחצו לי על הבטן ועוררו כאב שלא ידעתי כמותו מעולם.

לא יכולתי לנשום, לא הצלחתי ללחוץ, פשוט כאב לי.

המיילדת ביקשה לעשות חתך "קטן קטן" כדי לעזור לי, ותוך דקות בודדות בכל הפיאסקו הזה, ב-22:48, נולדה הנסיכה המדהימה שלי.

המיילדת והרופא אמרו "היא יצאה! תסתכלי! היא יצאה!", ואני בכלל הייתי בעולם אחר ולא הרגשתי שזה קרה, הייתי עסוקה בללחוץ עם הראש מוטה לאחור בכאב. חשבתי לעצמי "מה? באמת?".

ואז הניחו אותה עליי, חמימה ומושלמת, ולא ידעתי איך לנשום מרוב התרגשות.

הרגשתי בלתי מנוצחת, הייתי בהלם, הלכתי על ענן.

כעבור כשעתיים-שלוש בחדר הלידה, במהלכן הנקתי (אאוץ׳), ניקו אותי ותפרו אותי (גם אאוץ׳), עברתי למחלקת היולדות, הפיצקית הלכה לתינוקייה לכמה שעות, בליווי האב הטרי והמתרגש. נמנמנו, פחות או יותר (פחות...), וקמנו מוקדם בבוקר ליום חדש, בו יש לנו בת, והיא לגמרי שלנו.



סיפור לידה הכנה ללידה חן שכטר

שלחי לי גם את סיפור הלידה שלך!

את הסיפור שלך תוכלי לשלוח לי בטופס הייעודי באתר, בעמוד הפייסבוק שלי: חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה, או באינסטגרם: chens_birthcoach.

לתיאום סדנה פרטית ומותאמת אישית, צרי קשר.



כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

139 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page