top of page
תמונת הסופר/תחן שכטר

מוגז עדין: טיפים להתמודדות בתקופת הגזים

עודכן: 19 בפבר׳ 2021

מה זה גזים? בשתי מילים: אמאלה ואבאלה, וגם- יהיה בסדר. קבלו באהבה ותמיכה מרחוק כמה טיפים להתמודדות עם תינוק קטן ומוגז.


מתי זה קורה?

עם הזמן תדעו לזהות חלון זמנים די קבוע שבו התינוק שלכם סובל יותר מגזים. לרוב זה קורה בשעות אחה״צ בואך ערב בואך אמצע הלילה. יש מצב שגם השכנים שלכם ידעו לזהות את השעות האלה 🤪 השעות המוגזות מאופיינות בד״כ בתינוק בוכה והורים חסרי אונים. אני כאן כדי להזכיר לכם שזה יעבור! מערכת העיכול של התינוק חדשה בעולם, בדיוק כמוהו, ואחרי תקופת הרצה ועדכון גרסה קטן, גם זה יעבור.


אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לעזור לתינוק ולכם לעבור את השעות המוגזות יותר בקלות?


תנוחות החזקה:

תינוקות מוגזים בד״כ אוהבים שמחזיקים אותם במנחים בהם יש מגע בבטן שלהם (נמר על העץ- תנוחה מעולה לגזים, מנח בטן לבטן). עוד אפשרות היא להחזיק את התינוק כשהגב שלו פונה לבטן שלכם, ולסדר לו את הרגליים כמו בישיבה מזרחית :) אצלנו במשפחה קוראים לתנוחה ״כדור״ או ״בודהה״.


קיפוצים על כדור גדול:

אפשר לנסות להחזיק את התינוק באחת התנוחות שמתאימה לכם, כשההורה מקפץ בעדינות על הכדור. לא צריך להיסחף ולטלטל את התינוק, מספיק שנוצרת תנועת מעלה-מטה חוזרנית מהפנטת כזאת. אני חשה חובה להזהיר שהרבה תינוקות מתמכרים מהר לתנועת הקיפוץ, השתמשו בה בחוכמה ;)


מנשא:

לפעמים עוזר לטייל בבית כשהתינוק קרוב קרוב אליכם בתוך מנשא. זה יכול להיות מנשא בד או מנשא ״מובנה״. בתור פיזיותרפיסטית אני חייבת לציין- לא רצוי להכניס למנשא בד בתנוחת ערסול, אלא רק בתנוחת בטן לבטן/ צפרדע. חשוב לשמור על פישוק בין הירכיים של התינוק לטובת התפתחות תקינה של מפרקי הירכיים.

מוצץ והנקה:

פעולות היניקה והמציצה באות בד״כ יחד עם הרפייה של הסוגרים. מתן מוצץ עשוי לעזור אם התינוק לא מעוניין לאכול, והנקה עשויה לעזור גם בגלל פעולת היניקה וגם בגלל הרכב החלב המותאם לתינוק וצרכיו המשתנים.

תמ״ל:

אם התינוק מוזן בפורמולה ואתם משערים שיש איזה שהוא קושי של התינוק סביב המוצר הספציפי, ניתן להחליף לחברה אחרת או סוג אחר ולבדוק אם יש הטבה (למשל- ללא לקטוז וכו׳).


עיסויים:

חיפוש קצר בגוגל יגלה לכם עולם ומלואו של עיסויי בטן לתינוקות שמטרתם להקל על כאבי הגזים של התינוק. אפשר ״לכתוב״ עם הידיים על בטן התינוק את אותיות המילה ״ירח״, אפשר ללטף בצורת שמש, ועוד ועוד. שווה לבדוק ולנסות.

תרופות למיניהן:

יש תרופות ותכשירים טבעיים שניתן לקנות בבית מרקחת, ללא מרשם. חלק מהתכשירים מתאימים למתן רגע לפני האכלה, ועוזרים יותר נקודתית, לזמן קצר. חלק מהתכשירים מבוססים על פרוביוטיקה ולוקח להם כמה ימים להשפיע. בכל המקרים המטרה היא להרגיע את מערכת העיכול הקטנטנה.


שינויים בתזונת האם המניקה:

זה שאת צורכת מזונות שנוטים לייצר גזים, לא אומר שהגזים יעברו לתינוק בהנקה. הגזים שלנו הם במערכת העיכול שלנו, ולא נמצא עדיין חלב אם מוגז. אין בועות גז בחלב, לכן לרוב שינויים בתזונה לא ממש משפיעים על הגזים. מתי בכל זאת זה ישפיע? אם את חושדת שלתינוקך רגישות למזונות מסויימים, למשל ללקטוז, אפשר לבדוק איך הימנעות שלך מאותם מזונות משפיעים על התינוק. מומלץ להתייעץ עם גורם מוסמך בנושא לפני שעושים שינויים דרסטיים.


אלה הטיפים שלי, אני מזכירה לכם לנשום עמוק, החזיקו מעמד עד שזה יעבור.

בהצלחה רבה! ספרו לי אם הטיפים שלי עזרו לכם 🥰



colic baby, תינוק, ניובורן, גזים, טיפים, הכנה ללידה, חן שכטר


לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page