top of page

5 טיפים להנקה ראשונית

מתכננת להניק? זה בשבילך!

אני לא יכולה להסביר מספיק כמה חשובה ההכנה להנקה למי שמעוניינת בכך. הנקה היא דבר כל כך טבעי שלא תמיד בא בטבעיות. צריך לדעת איך לחבר את הפשוש עם הפה הקטנטן לפיטמה בצורה שתאפשר יניקה יעילה, שלא פוצעת את האם, שניתן להתמיד בה. אי אפשר להכין להנקה על רגל אחת, אבל השתדלתי לרכז עבורכן כמה טיפים חשובים לימים הראשונים של ההנקה. גילוי נאות, אני לא יועצת הנקה, אך משלבת הכנה להנקה בסדנאות שלי על סמך הכשרתי כמדריכת הכנה ללידה וניסיוני כאם מניקה.


1. פינוי חלב בשעה הראשונה אחרי הלידה

פינוי החלב בסמוך ללידה מסייע לייצור החלב בהמשך. גם אם אין ביכולתך להניק מיד אחרי הלידה (אחרי לידה קיסרית למשל), ניתן לפנות את החלב בסחיטה, לתוך מזרק או כוסית סגורה (אפשר לבקש במחלקה) ואחר כך להאכיל בכפית או מזרק בחלב שסחטת. האכלה בצורה הזו היא תכנית גיבוי טובה למי שלא מסתדרת עם ההנקה בהתחלה, ורוצה לתת את הקולוסטרום (וזה נושא לפוסט בפני עצמו). גם מגע עור לעור עם הפשוש מומלץ.


2. יועצת הנקה זמינה

בהמשך ישיר לטיפ הקודם, הרבה אמהות חוות קשיים בהנקה. מענה מהיר וטוב לקשיים של היולדת עשוי לסייע בהצלחת ההנקה. יש יועצות הנקה נהדרות בבתי החולים, הן נהדרות, אך הן מאוד עמוסות. כדאי שיהיו לכן פרטים של יועצת הנקה מוסמכת, אפילו שתיים, שיגיעו אלייך לייעוץ אפילו עוד בבית החולים, בעת הצורך. אם את רוצה, את יכולה אפילו ליצור איתן קשר לפני הלידה כדי לראות אם יש ביניכן כימיה.


3. השתמשי ב״ציוד הנקה״ על מנת להקל על עצמך

אפשר להביא כרית הנקה לבית החולים כדי שיהיה לך נוח מההתחלה. כדאי להצטייד באמצעים טיפוליים לפטמות במקרה של פצעים (משחת לינולין, שמן קוקוס אורגני, רפידות פולימם שהן החיים) ולטפל בהתאם לצורך. אפשר להכניס לתיק גם חזיית/ גופיית הנקה או כל פריט בסגנון, גם לא ייעודי להנקה, שיהיה לך נוח להניק איתו.


4. בחירת תנוחת הנקה מתאימה

בהתחלה כדאי להתמקד בתנוחה אחת או שתיים שמאפשרות שליטה בחיבור הפה לשד, נוחות בהחזקה ואפשרות להישאר בתנוחה לאורך זמן.


5. לנשום

כמו כל דבר בחיים, סטרס לא מיטיב איתנו, גם בהנקה. השתדלי להניק בסביבה בטוחה, בנוכחות אנשים שמשרים עלייך רוגע (ואם לא- אז בפרטיות). התעלמי מכל ההערות שתקבלי (ואת תקבלי, מבטיחה!) על איך שאת מניקה ומה את צריכה לעשות אחרת, ופשוט תעשי מה שטוב עבורך. נכון לא רק להנקה ;)


הנקה נעימה ומוצלחת! שימרי את הפוסט ושתפי, וספרי לי אם הטיפים עזרו לך.



הנקה, breastfeeding


לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page