top of page

אויש צרבת! על התופעה ודרכים להקל על התסמינים

עודכן: 9 בנוב׳ 2020

לכבוד חג החנוכה הנפלא הבא עלינו לטובה, חג האור והשמן העמוק, החלטתי לכתוב לכן קצת על צרבת בהריון. קיראו וגלו דרכים פשוטות ויומיומיות אשר באמצעותן ניתן להקל על תופעה מלבבת זו.


ראשית, מהי צרבת? כשמה כן היא, תחושת צריבה בבית החזה, חמה ושורפת, אשר מופיעה לאחר ארוחה או בלילה. לרוב הסיבה לצרבת היא דליפה של מיצי קיבה חומציים מהקיבה אל הושט. באופן תקין הושט מופרדת מהקיבה בסוגר טבעתי שמונע את דליפת החומר החומצי מהקיבה אל הושט, אך לעיתים בהריון בהשפעת הורמונים ולחץ פיזי באזור הבטן, שנוצר בחסות העובר הגדל, הסוגר נחלש.


אז מה עושים?

1. תזונה

מה אוכלים, כמה ומתי? הישתדלי להימנע ממזונות "ידועים לשימצה" אשר מעוררים לרוב צרבת, כמו קפאין, אוכל מטוגן, אוכל חריף וכל מאכל שאת שמה לב שלאחר אכילתו מתעוררת אצלך הצרבת. כמו כן, רצוי להימנע מארוחות גדולות ו"כבדות" ולפזר ארוחות קטנות רבות לאורך היום. הישתדלי שלא לאכול בשעתיים שקודמות לשינת הלילה.


2. מנחים ותנוחות

הצרבת מתגברת בשני מצבים עיקריים, האחד הוא לחץ גובר על אזור הקיבה והשני הוא כאשר כח הכובד "מסיע" את מיצי הקיבה מעלה לכיוון הושט. בהתאם לכך, הישתדלי שלא להתכופף קדימה "מהגב", אלא התכופפי בגב ישר ע"י כיפוף של הברכיים. אופן כיפוף זה מומלץ גם ללא קשר לצרבות. הישתדלי לישון עם הגבהה מתחת לראש והכתפיים על מנת ליצור שיפוע קל של הושט, ויש שאומרים ששילוב של שיפוע ושכיבה על צד שמאל משיגים תוצאות טובות.


3. תרופות

אם הצרבת מציקה ומפריעה, התייעצי עם רוקח/ת או רופא/ה על טיפול תרופתי הולם. התייעצי מתי ובאיזו תדירות ליטול את התרופה עם הגורם הרלוונטי.


חשוב: יש לציין כי תחושות של צרבת, לחץ ו/או כאב בחזה עלולות להיות חלק מתסמיני התקף לב. אם יש לך חשש, אם מופיעים כאבים עזים בחזה, אם הצרבות מופיעות בתכיפות גבוהה ומפריעות לתפקוד, אם הצרבת מלווה בקושי בבליעה או בכל חשש אחר שמטריד אותך- אנא פני לבירור רפואי בהקדם האפשרי.


מילות עידוד לסיום: וודאי תשמחי לדעת שתופעות הצרבות חולפת לרוב מיד לאחר הלידה :)


חג חנוכה שמח!

רוצה לשמוע עוד? מוזמנת לתאם איתי סדנת הכנה ללידה פרטית ומותאמת אישית.

אני זמינה לכל שאלה בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.




כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page