top of page

הכדור במגרש שלך - תוספי תזונה חשובים בהריון

עודכן: 9 בנוב׳ 2020

עבר לא מעט זמן מאז שפקדתי את התערוכה והוועידה המדעית לתזונה בישראל, אירוע שהתקיים בפברואר האחרון. כל כך הרבה דברים קרו פה מאז! סוף סוף אני מתפנה לשבת ולכתוב לכן את עיקרי הדברים מהרצאה שעסקה בתוספי התזונה בהריון.


לפני הכל, הנה עמוד שחשוב שתכירי: https://bit.ly/35bvYjT

בלינק תוכלי למצוא את הנחיות משרד הבריאות המלאות בדבר תזונה בהריון, עם התייחסות ספציפית לנושא תוספי התזונה.

רשימת תוספי התזונה המומלצים עברה עידכון לאחרונה וכיום כוללת את רביעיית התוספים הבאים:

>חומצה פולית

>ברזל

>יוד

>ויטמין D


קיים בשוק מגוון רחב של תוספי תזונה ושילובים של תוספים שונים (מולטי-ויטמינים). לא ידוע מהם היחסים בין התוספים ומהי הספיגה של כל תוסף כאשר הוא ניטל כחלק ממולטי-ויטמין. רצוי להשתדל לאכול מזונות עשירים בכל התוספים שצויינו על מנת לוודא שהספיגה מירבית.


חומצה פולית:

את החומצה הפולית כדאי להתחיל ליטול עוד לפני ההריון, לפחות חודש לפני הכניסה להריון, ובגיל הפוריות מומלץ ליטול חומצה פולית באופן קבוע. נטילת חומצה פולית שלושה חודשים לפני ההריון ובשלושת החודשים הראשונים להריון מפחיתה את הסיכון למומים בתעלה העיצבית של העובר- Neural tube defects. לחומצה הפולית תפקיד חשוב בבניית ה-DNA ולכן מחסור בחומצה פולית עלול להוביל לתחלואה, נכות ואף מות העובר. לפיכך חשוב מאוד ליטול חומצה פולית לפני ההריון ובמהלכו. המינון המומלץ הוא 400 מק״ג בכל יום.


ברזל:

מומלץ לצרוך תוסף ברזל במהלך ההריון ולאחר הלידה, בתקופת משכב הלידה (שישה שבועות אחרי הלידה)- 30 מ״ג ביום. מומלץ לצרוך מזונות עשירים בברזל מן החי והצומח כמו בשר בקר רזה, בשר הודו אדום, קיטניות, שיבולת שועל, אגוזים ושקדים ועוד. על מנת לשפר את ספיגת הברזל בגוף, רצוי לצרוך ברזל בסמוך לצריכת מזון עשיר בויטמין C, כמו למשל פירות הדר ועגבניות.

צריכת ברזל מספקת חשובה למניעת אנמיה בזמן ההריון ותופעות של עייפות, חולשה, כאבי ראש, קוצר נשימה ודופק מואץ. כמו כן, בזמן ההריון נוצרים מאגרי הברזל שישמשו את העובר בחודשים הראשונים לחייו.


יוד:

יוד חיוני לתפקוד תקין של בלוטת התריס, חשוב במיוחד בעת שמתכננים הריון, בהריון ולנשים מניקות, לצורך התפתחות תקינה של מוח העובר והילוד. מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם. לפחות חודש לפני שהאשה מתכננת להרות, במשך כל ההיריון וכל תקופת ההנקה. ניתן לצרוך יוד במזונות שונים כמו דגי ים, מוצרי חלב, ביצים ומלח מיודד. מומלץ לאכול דג אחד בשבוע במהלך ההריון.

ויטמין D:

לנשים בהריון ולנשים מניקות מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 200-400 יחידות בינלאומיות (5-10 מיקרוגרם). ויטמין D הוא ויטמין שנוצר בגופנו בעת חשיפה לשמש, ונמצא באופן טבעי במעט מזונות. ניתן לצרוך ויטמין D בדגים שמנים כמו סלמון, בבשר אדום, בחלמון ביצה ובמוצרי חלב מועשרים בויטמין D. ויטמין D חשוב לצורך ספיגת הסידן בגוף, והסידן חשוב לבניית העצמות ושמירה על צפיפות העצם.

אם את מתבלבלת מכל המספרים והתוספים, התייעצי עם הרופא/ה המטפל/ת שלך בנושא תוספי התזונה שאת נוטלת. קחי איתך את האריזות עליהן מצויין המינון המדוייק שאת נוטלת, וודאי ששום דבר לא חסר. הקפידי על תזונה בריאה ועשירה במהלך ההריון, עבורך ועבור העובר שלך.


בתאבון ובהצלחה ;)

לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.




כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

96 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page