top of page

הכנה להורות: אמבטיה

עודכן: 8 בנוב׳ 2020

מזל טוב, אתם הורים! כחלק מהשינויים הגדולים בחיים שמתרחשים אחרי לידה, הורות לגוזל אחד או יותר, פעולות שנראו לנו פשוטות בעבר פתאום נראות לנו מורכבות ואפילו מלחיצות. עם הכלים הנכונים, אין סיבה לחשוש! יסמין בר-יוסף, מרפאה בעיסוק מדריכת הנקה ומדריכת פילאטיס, ואני- חן שכטר, פיזיותרפיסטית ומדריכת הכנה ללידה, חברנו יחדיו כדי לתת לכם את הכלים להתמודדות עם אתגרי ההורות הראשונית. תכננו עבורכם סדרה של פוסטים ותכנים על כמה מהאתגרים הללו, סדרת הכנה להורות.

אחד הטיפים הכי יעילים שאנחנו יכולות לתת לכם הוא הכנת הסביבה. תכננו מראש מה אתם צריכים שיהיה לידכם, באמבטיה ובאזור שידת ההחתלה, לפני, תוך כדי ואחרי הרחצה.

אל תדאגו, מיד נפרט הכל ובסיום הקריאה יהיו לכם את הכלים ליצירת חוויית אמבטיה נעימה וחיובית.

הטיפים שלנו
  1. חממו את החדרים שהתינוק ישהה בהם בעירום לפני התחלת התהליך.

  2. הכינו טיטול ובגדים על שידת ההחתלה, בהישג יד, שיחכו לכם בסיום הרחצה. אם אתם משתמשים במברשת לשיער, משחת החתלה, שמן תינוקות או כל פריט אחר, הכינו גם אותם מבעוד מועד.

  3. מלאו את האמבטיה במים ושפכו פנימה שמן אמבט לתינוקות, עוד לפני שתפשיטו את התינוק. תינוקות לא צריכים סבון בהתחלה, השמן מספיק. המים צריכים להיות בטמפרטורה של 37 מעלות. ניתן להיעזר במד חום למים. מומלץ להשתמש באמבטיה עם מעמד הגבהה וצינורית ריקון, כדי להקל על הגב שלכם בעת הרחצה.

  4. קחו איתכם מגבת לחדר האמבטיה, רצוי מגבת עם כובע או סקוץ׳. מגבת עם סקוץ׳ ניתן לתלות סביב צווארכם בזמן הרחצה, כך שהיא מוכנה עליכם בסיום. מגבת כזו מומלצת במיוחד לזמנים בהם תקלחו את התינוק לבד.

  5. ניתן להשתמש בכרית ציפה או בדפני (״מגלשה״ מפלסטיק) בתוך האמבטיה. בשני המקרים מדובר על אביזר שמניחים באמבטיה ומאפשר לנו לשחרר לפחות יד אחת לטובת ההתארגנות בעת הרחצה. אם תשתמשו באביזר שכזה, מקמו אותו באמבטיה לפני הפשטת התינוק.

  6. אם התינוק שלכם, כמו רוב התינוקות, מתקשה במעברים בין לבוש לעירום, עור יבש או רטוב, ניתן לעטוף אותו בחיתול טטרה אחרי ההפשטה ולהכניס אותו למים כשהחיתול עדיין עליו, ואחרי שיירגע להסיר את החיתול.

  7. בזמן הרחצה ניתן לנצל את ההזדמנות לחשיפת התינוק לגירויים שונים: תנועה במים לגירוי מערכת שיווי המשקל, שירים לגירוי חוש השמיעה, ליטוף עם ספוג עדין לגירוי מערכת התחושה, וכמובן יצירת קשר עין ותקשורת בין אישית.

  8. במקרה שזהו תינוק שמצטרף למשפחה עם ילד אחד או יותר, כנראה שכבר קיימת לכם שגרת רחצה מסויימת, ועניין הרחצה של הקטן החדש צריך להשתלב בתוכה. ‏בחרו זמן לאמבטיה: יכול להיות שבחודשים הראשונים תעדיפו לקלח את התינוק בנפרד מהתנהלות המקלחת של שאר בני הבית- בשעות היום או אחרי המקלחות של כולם בערב. אם יש ילדים גדולים בבית, חשבו מראש אם תרצו לשלב אותם בהתארגנות, לתת להם תפקידים או אפילו שיהיו לידכם.

  9. לקראת שעת האמבטיה, נסו לחשוב איפה יהיו נקודות שיאתגרו אתכם וחשבו על פתרונות אפשריים. בסיום סמנו לעצמכם מה הלך לכם טוב יותר או פחות. קחו רגע לחשוב מה תרם להצלחה או מה הקשה על משימת הרחצה. השעה, הטמפרטורה, האווירה בבית, רמת הלחץ שלכם, העייפות של התינוק. על כל אחד מהגורמים ניתן להשפיע בדרך חיצונית או פנימית בעזרת תכנון מראש ומחשבה שאחרי הביצוע. זה בסדר שלא הכל יילך חלק, זו למידה שלכם ושל התינוק- גם בילד השלישי והרביעי.

שיהיה לכם בכיף ובהצלחה! ספרו לנו איך הטיפים שלנו עזרו לכם ברחצת התינוק.

יסמין וחן.




לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


יסמין עובדת עם אמהות ואבות שחשים קושי סביב ההורות (ילד ראשון וגם לא ראשון) בריפוי בעיסוק. מוזמנים ליצור קשר לקביעת פגישה בטלפון: 0509041990 ולעקוב באינסטגרם jasmin.bar.yosef


כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page