top of page

הכנה להורות: תפרים

עודכן: 8 בנוב׳ 2020

סדרת #הכנהלהורות של יסמין בר-יוסף ושלי ממשיכה! הפעם ניתן במה לאחד הנושאים הפחות מדוברים בהקשר הלידה- תפרים. מספרים לנו איך להימנע מהם, אבל פחות מה לעשות כשהם נכנסים לחיינו. אז וואלה, תפרים זה כואב. האזור רגיש, אפילו מאוד, וצריך לשמור שכל העסק יישאר נקי ולא יזדהם. איך עושים את זה? הנה הטיפים שלנו בשבילך:


טיפ ראשון: ניהול כאב

קחי משככי כאבים בביה״ח וגם בבית, כל עוד כואב. אם את מתלבטת אם מותר לך לקחת תרופה מסויימת, בררי באחד מהמוקדים הטרטולוגיים בארץ (המרכז בביה״ח רמב״ם מאוד זמין). אם הכאב ממשיך ללא שיפור, פני לקבלת ייעוץ וטיפול רפואי, לפעמים מתירים תפר אחד סורר או עוזרים בדרך אחרת, וזה משנה הכל.


טיפ שני: מגנזיום

אם התפרים בצקתיים, ניתן להשתמש בתחבושות מגנזיום או בפדי גזה ספוגים שמקבלים בביה״ח. ניתן גם לרכוש עצמאית. שימי לב, מגנזיום עוזר בהפחתת הבצקת, ובכך מסייע בהפחתת הכאב. אם אין לך בצקת, המגנזיום ייבש את האזור ואולי יחמיר את הכאב במקום להקל.


טיפ שלישי: שמירה על ניקיון

צריך לשטוף את התפרים במים פושרים אחרי כל ביקור בשירותים. לא קרים/חמים מדי כדי לא לכווץ/להרחיב את כלי הדם באזור. פעם אחת ביום, ברחצה היומית שלך, שיטפי את התפרים גם עם סבון. לא צריך לשטוף עם סבון יותר מפעם אחת ביום, זה מייבש את האזור.


טיפ רביעי: את חשובה

כן כן, את מטפלת בגוזל שזה עתה הגיח לעולם, ואולי גם בעוד כמה יותר גדולים. כדי להצליח לטפל בהם את צריכה לדאוג גם לעצמך. לא להתאפק כשצריך לשירותים- אם יש מישהו בבית שישגיח על העולל זה מעולה, ואם את לבד- הניחי את התינוק בעריסה/עגלה וקחי אותה לידך. גם אם יש בכי וזה מרגיש לך כמו סוף העולם, קחי דקה נוספת לשטיפת האזור ושימרי על האזור ועל עצמך.


טיפ חמישי: את לא לבד!

המון נשים אחרי לידה מתמודדות עם תפרים, לא רק את. גם אם עשית הכל כדי להימנע מזה, בלידה יש הפתעות ולעיתים קשה להתמודד עם זה. אנחנו כותבות שחור על לבן: תפרים זה לא כישלון. זה עוד אתגר שעברת בתוך סיפור הלידה שלך. דברי על הכאב, התייעצי עם אמהות אחרות או עם נשות מקצוע. בחני תנוחות שונות שבהן פחות כואב לך- תנוחות להנקה שלא יכאיבו, לשבת על כרית, רכינה לפנים או לאחור, עד שתחושי הקלה בכאב. בקשי עזרה, זו לא בושה.


אז נכון שאנחנו לא חולמות עליהם, ונכון שאפשר להשתדל להימנע מהצורך בהם, אך בסופו של דבר, זו מציאות של הרבה נשים. עוד חלק מהתהליך שעברתן בדרך לאמהות.


יש לך תפרים? ספרי לנו את סיפור הגבורה שלך שהוביל אותך להזדקק להם.

יסמין וחן.



לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


יסמין עובדת עם אמהות ואבות שחשים קושי סביב ההורות (ילד ראשון וגם לא ראשון) בריפוי בעיסוק. מוזמנים ליצור קשר לקביעת פגישה בטלפון: 0509041990 ולעקוב באינסטגרם jasmin.bar.yosef



 

פנו אלינו באופן פרטי וביקשו שנתעמק בהיבט של ריפוי בעיסוק סביב התפרים.

אז תפרים, כפי שפרטנו בפוסט, משפיעים על ההתנהלות ביום יום שלנו. בין אם זה הכאב שעשוי לנהל אותנו או הפחד וחוסר הידע שיקשו על התפקוד שלנו.

אז קודם כל- ידע הוא כוח. עצם הידיעה של מול מה אני מתמודדת ואיך אפשר לשמור על עצמי, מפחית חרדה ומסייע לתפקוד.


בעניין ההתנהלות ביום יום- להמנע מכאב. המניעה מכאב יכולה להיות באמצעות תרופות כפי שכתבנו, שמירה על ההגיינה של התפרים ו- תנוחות שונות. במשפט קצר התחייסנו לנושא שאפשא לדבר עליו שעות.


ישיבה זקופה יכולה לעורר כאב, נסו לרכון לאחור/לפנים ולראות מה מפחית אותו עבורכן. אם אתן מניקות, אפשר להתנסות בהנקה בשכיבה על הצד או חצי ישיבה שיורידו עומס מהאזור.

לבוש- לבשו בגדים רפויים. לעיתים בגד צמוד מידיי יכול להפעיל לחץ מקומי, להכאיב וגם להקשות על ההחלמה.


סידור הסביבה-

דאגו שבשירותים שאתן נכנסות אליהן יש דרך לשטוף את עצמכן לאחר שאתן מסיימות. (וגם לדאוג למגבת זמינה)

אם גיליתן שישיבה על כרית מקלה עליכן למשל, השאירו אותה במקום זמין כך שגם אם התיישבתן ולא לקחתן אותה אחרים יוכלו למצוא אותה בקלות ולהביא אליכן.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page