top of page

הכנה להריון: כל מה שחשוב לדעת לפני הכניסה להריון

קבלו באהבה 5 משימות שחשוב לבצע כשלושה חודשים לפני שמתחילים לנסות להיכנס להריון. כדאי להתחיל בכל התהליך שלושה חודשים לפני שמתחילים את הניסיונות להיכנס להריון.


1. לקבוע תור להערכה ובדיקה אצל רופא/ת נשים

בדיקה וקבלת הפניות לכל הבדיקות הנדרשות. כדאי למצוא את הרופא/ה שגורמים לך להרגיש בנוח וימשיכו בליווי ההריון. הרופא/ה שלך היא הגורם שירכז את כל שאר הנקודות שכתובות פה בפוסט, לפחות כך זה אמור להיות: תוצאות הבדיקות שלך, המלצות תזונה ועוד.


2. לקבוע תור לבדיקות גנטיות

לרוב זה מתבצע אחרי בדיקה וקבלת הפנייה מהרופא/ה שלך. מומלץ לבצע את בדיקות הסקר הגנטיות גם אם לא ידוע על מחלות גנטיות במשפחה. יש בדיקות שכלולות בסל התרופות ויש הרחבות ובדיקות שניתן לבצע באופן פרטי, העלויות משתנות בהתאם. בגדול, על בסיס תשאול מחליטים מהן הבדיקות המתאימות עבורך ועבור האב לעתיד. בודקים את האישה, ולפי התוצאות מחליטים אם לבדוק גם את הגבר (בדיקת דם בד״כ). לוקח כחודש לקבל את התוצאות. מומלץ לבצע בדיקות לפני כל הריון, מתוך מחשבה שאולי נוספו עוד בדיקות לסל בין הריון להריון. ניתן לבצע את בדיקות הסקר הגנטי גם בזמן ההריון.


3. נטילת חומצה פולית

חשוב מאוד ליטול חומצה פולית בגיל הפוריות, ובמיוחד 3 חודשים לפני התחלת הניסיונות להיכנס להריון. חומצה פולית חשובה למניעת היווצרות מומים בתעלה העצבית של העובר. להרחבה על תוספי תזונה שיש לקחת בהריון ליחצו כאן. אנצל את ההקשר של חומצה פולית כדי להמליץ לכן לבצע בדיקת דם כדי לברר מה מצב החומצה הפולית אצלך כרגע, מה מצב מאגרי הברזל, וגם מה מצב בלוטת התריס (TSH).


4. בדיקת נוגדנים

יש כמה חיסונים וזיהומים שחשוב לוודא שיש או שאין אותם, ובהתאם לסוג הבדיקה נרצה לשמור על מרווח בטחון בין מתן החיסון או הופעת הנוגדנים בדם, לבין הכניסה להריון. לכן חשוב מאוד לבצע את הבדיקות לפני שמתחילים לנסות להיכנס להריון, לחכות לתוצאות ולהיוועץ ברופא/ה שלך בצעדים שיש לנקוט בהמשך.


CMV

וירוס שיוצר מחלה שמורגשת כמו שפעת, סביר שכבר נדבקת בו בעבר. לקראת הכניסה להריון יש לבדוק את מצב הנוגדנים לוירוס בבדיקת דם. אם אין לך נוגדנים כלל, תצטרכי להיזהר יותר במהלך ההריון מהדבקה (איזה קטע זה שבימי הקורונה מובן מאליו להישמר מפני זיהומים ויראליים). אם יש לך נוגדנים, חשוב להבין אם הם נוגדנים חדשים או ישנים. רצוי לא להיכנס להריון בטווח של שישה חודשים מהחשיפה. רופא/ה יכולים לפרש את תוצאות בדיקת הנוגדנים ולהמליץ לך על ההמשך בהתאם.

טוקסופלזמה

טפיל שנפוץ שנחשפים אליו במהלך החיים. אם בבדיקת נוגדנים נמצא שלא נחשפת בעבר, תצטרכי להימנע במהלך ההריון ממגע בצואת חתולים, וגם להימנע מאכילה ומגע בבשר נא.

אדמת

לרוב הנשים בגיל הפיריון יש נוגדנים ברמה מספקת נגד אדמת. אדמת בהריון עלולה לגרום למומים בעובר ואף להפלה, לכן מומלץ לבדוק מה מצב הנוגדנים לפני ההריון. לפי רמות הנוגדנים בדמך, ידעו לומר לך אם את מחוסנת, זקוקה לזריקת דחף או זקוקה לקבל את החיסון מחדש. החיסון המלא ניתן בשתי מנות, חודש בין מנה למנה, ורצוי לחכות חודש מהמנה השנייה לפני הכניסה להריון.

החיסון- MMRV.


פפילומה- HPV

חשיפה לוירוס זה נפוצה בקרב נשים פעילות מינית. הוירוס גורם לתופעות שונות, והעובר יכול להידבק מהאם בלידה. בדיקת פאפ היא בדיקת סקר של מצב התאים בצוואר הרחם של האישה, מומלץ לבצע אותה לפני הכניסה להריון, לוקח כחודש לקבל את תוצאות הבדיקה. קיימת גם בדיקה ספציפית לוירוס, לרוב מבוצעת רק ע״פ צורך. קיים חיסון לוירוס הפפילומה, כיום הוא חלק מחיסוני השגרה לנערות.


אורח חיים בריא

בזמן ההריון הגוף משתנה ועומד בעומסים רבים. חשוב להתחיל את ההריון בנקודת פתיחה טובה- הקפדה על פעילות גופנית, תרגול רצפת האגן, הימנעות מעישון וצריכת אלכוהול, שמירה על תזונה מאוזנת ככל הניתן ונטילת תוספי תזונה ע״פ ההמלצות.


בהצלחה ובשעה טובה לכולן! 🥰





לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page