top of page

זהו יום הבוחרת!

עודכן: 9 בנוב׳ 2020

לכבוד יום הבחירות המתקרב, חשבתי על הבחירות שיש לנו כנשים בכל הקשור למהלך הלידה. על פניו נדמה כי אין לנו יותר מדי מקום לבחירה. ללידה חוקים משלה. היא תתקיים בלי יותר מדי שליטה מצידנו ואנחנו יכולות רק לקוות שנעבור אותה בצורה מיטבית.

האמנם?


מה תוכלי לבחור?

ראשית, תוכלי לבחור איפה ללדת. אני ממליצה לעשות סיור מקדים בבית חולים אחד או שניים ולשקול אם מתאים לך ללדת שם. חישבי על:

*נוחות הגישה לבית החולים: כמה זמן נסיעה וכמה פקקים?

*סדר וניקיון במחלקת היולדות ובחדרי הלידה.

*מתקנים בחדר הלידה- רובם דומים עם מקלחת ושירותים צמודים, כורסא למלווה, אך ייתכנו הבדלים שבגללם תעדיפי בית חולים זה או אחר.

*האם יש חדר לידה טבעית? מה יש בו? כמובן שרק אם זה נושא שמעניין אותך.

*קירבת חדר הלידה לחדר הניתוח, אם חלילה יתעורר הצורך להעביר אותך.

*יש מלונית?

*דירוג מקצועי של בית החולים באופן כללי.


תוכלי לבחור אם, איך ומתי להשתמש במשככי כאבים למיניהם. לרשותך עומדות אפשרויות רבות, טבעיות ו"רפואיות". בין הטבעיות: מקלחת חמה, מכשיר TENS (זרמים חשמליים) על הגב שניתן להשאיל לפני הלידה מארגונים כמו "יד שרה", כדור פיזיו, עיסויים, תנועה. אפשרויות "רפואיות": כיום ברוב בתי החולים ניתן להיעזר בגז צחוק (ממליצה לך לשמוע מראש על השימוש ולבדוק את בכלל מתאים לך), וכמובן - אפידורל, ה-Gold standard הרפואי לשיכוך כאב בלידה.


תוכלי לבחור כיצד יטופל התינוק אחרי הלידה. תוכלו לבקש חיתוך מושהה של חבל הטבור (נהוג לחכות כמה דקות ברוב בתי החולים, אפשר לבקש לחכות קצת יותר). שימור דם טבורי זו גם אופציה שיש להיערך אליה מראש, אם תהיו מעוניינים בכך. תוכלו לבחור האם ירחצו את התינוק אחרי הלידה או ישאירו אותו לעוד זמן (אפילו כמה ימים) עם ה"ורניקס" (שכבה שומנית שהתינוק נולד איתה). תוכלי לבחור אם להניק בחדר הלידה והאם את רוצה להניק. תוכלו לבחור איפה יהיה התינוק בתקופה שבה תהיי מאושפזת במחלקת היולדות - "אפס הפרדה", "ביות מלא" או "ביות גמיש", כשבאפס הפרדה התינוק לא עוזב אותך לרגע, ובביות מלא או גמיש הוא עשוי להיות חלק מהזמן בתינוקייה.


מי נמצא איתך בחדר הלידה? זו החלטה חשובה ורצוי לחשוב עליה לפני הלידה. רצוי שיהיו איתך רק אנשים שעושים לך טוב, שתרגישי לידם הכי בנוח, שידאגו לאינטרסים שלך ויידעו מה את מעדיפה יותר ומה פחות בכל הקשור ללידה והטיפול בתינוק אחרי הלידה.


כל אלו הן בחירות שהן לגמרי שלך. נכון, אי אפשר לבחור איך תתנהל הלידה במציאות כי אי אפשר לצפות איך יגיב גופך ואיך יגיב העובר לצירים וללידה, אך כן אפשר לבחור להגיע ללידה מוכנה ורגועה.


אם תרצי ללמוד עוד על כל מה שהזכרתי, את מוזמנת לתאם איתי סדנה פרטית להכנה ללידה-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


בחירות שמחות ואופטימיות!



כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page