top of page

חיסון נגד קורונה בנשים הרות

עודכן: 3 בפבר׳ 2021

עדכון נוסף- 3.2.21:

*משרד הבריאות ממליץ לכל הנשים בהריון להתחסן בשליש השני או השלישי. מי שחוסנה במנה אחת ואז גילתה שהיא בהריון- ממליצים להשלים את מנת החיסון השנייה.

*ממליצים לרווח בין החיסון לבין דיקור מי שפיר, לפחות שבוע.

*ממליצים להתחסן בזמן הנקה.


לחצו כאן כדי לקרוא את הפרסום של משרד הבריאות.

 

פרסמתי פוסט על חיסונים בהריון שהם לא חיסון קורונה, ובינתיים אתמול בבוקר התעוררנו לכותרות על נשים בהריון בחלו בקורונה וכרגע במצב קשה. פורסמו כמה מאמרים בנושא והיום התקיים לייב בעמוד הפייסבוק של ביה״ח שיבא, בו פרופ' יואב ינון הסביר וענה לשאלות. אפשר לראות את הלייב כאן. גללו למטה כדי לצפות בסרטון שהכנתי שמסכם את הכתוב.


אני מקצרת לכן ומציגה את השורות התחתונות, אבל רגע לפני אזכיר שאני לא רופאה, המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. למי שזה רלוונטי אליה- יש להתייעץ עם הרופא/ה המטפל/ת.

💉 הסיכוי של נשים בהריון להידבק בקורונה זהה לסיכוי להידבק בקרב נשים באותו גיל שלא בהריון.


💉 הסיכוי של נשים בהריון חולות קורונה לתחלואה קשה, גבוה פי שניים-שלושה לעומת נשים חולות קורונה באותו גיל שלא בהריון, בעיקר בשליש השלישי בהריון.


💉 המחקר של פייזר לא כלל נשים בהריון, מכאן מגיעה הזהירות בנושא חיסון נשים בהריון. עדיין לא ניתן לדעת מהן ההשפעות קצרות וארוכות הטווח של החיסון על נשים בהריון, כי לא בוצע מחקר. עם זאת, על סמך הידע המדעי על החיסון ואיך שהוא עובד, אין סיבה להניח שהסיכון מסכן את היולדת או את העובר.


💉 מניחים שנתחיל להבין יותר טוב את השפעת החיסון בהריון לפי מאות ואפילו אלפי הנשים ההריוניות שחוסנו בינתיים בארץ. עד כה, אין עדויות לסיבוכי הריון בעקבות החיסון (לידה מוקדמת, הפלה).


💉 בגלל התחלואה הקשה של נשים בהריון, בעיקר בשלישי השלישי, ההמלצה היום בארץ (וגם בארה״ב) היא לשקול לחיוב להתחסן. בארץ מחסנים נשים בהריון רק אם עומדות באחד הקריטריונים:

☝️ מעל גיל ארבעים (נכון לעכשיו).

✌️ נשים עם גורמי סיכון (סוכרת טרום הריונית, לא סוכרת הריון, יתר לחץ דם, השמנת יתר).

🤟 חשיפה מוגברת לקורונה (למשל נשים במע׳ הבריאות).


💉 ההנחה היא שחומרי החיסון עצמם לא עוברים דרך השילייה לעובר, אבל- אם אישה בהריון תפתח נוגדנים, מצפים שהנוגדנים יעברו את השילייה ויגיעו לעובר. זה ההיגיון שעומד מאחורי החיסון לשעלת למשל. לא ידוע באיזו רמה הנוגדנים שיגיעו לעובר יגנו עליו מהוירוס.


💉 אין בעיה להתחסן בכל שלב בהריון. ממליצים לחכות לשליש השני, כדי שתגיעי מחוסנת לשליש השלישי (השלב בו התחלואה גבוהה יותר).


💉 תכנון הריון וטיפולי פוריות: מומלץ לנשים שעומדות בקריטריונים לקבלת החיסון כן ללכת ולהתחסן לקראת הכניסה להריון.


💉 הנקה: אין עדות למעבר חומרי החיסון בהנקה, אך יש סיכוי להעברת נוגדנים נגד הוירוס בחלב האם. על פניו לא נראה שיש סיבה להימנע מהחיסון בהנקה, אך גם כאן לא בוצע מחקר עד כה.


לסיכום הסיכום,

אין המלצה חד משמעית לחסן את כל הנשים בהריון, כן יש המלצה לשקול בחיוב חיסון למי שעומדת בקריטריונים לקבלת החיסון.

על פניו נראה שאין בעיה עם חיסון של נשים מניקות.

אם את מתלבטת אם להתחסן, אנא התייעצי עם הרופא/ה שלך על מצבך הספציפי לקבלת ההחלטה הנכונה עבורך.

שנהיה בריאים ובהצלחה לכולנו! 🥰



סרטון שהכנתי שמסכם את הכתוב:


לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page