top of page

חיסונים בהריון

ברוח השיח הסוער על החיסון נגד קורונה סביב הריון והנקה, כתבתי לכן תמצית על החיסונים המומלצים לנשים בהריון. ומה לגבי חיסון לקורונה? אני מרגישה שעוד מוקדם לדבר, אבל אם זה מעניין אתכן- כתבו לי בתגובות ואעלה את המידע הקיים בינתיים.


יש שני חיסונים שמשרד הבריאות ממליץ לכל אישה בהריון לקבל, בכל הריון מחדש. הראשון הוא חיסון נגד שפעת, והשני הוא חיסון נגד שעלת.


חיסון נגד שפעת:

נשים בהריון נמצאות בקבוצת סיכון לחלות בשפעת קשה יותר. חיסון שפעת בזמן ההריון מחסן לא רק את האישה, אלא גם את העובר שלה. תינוקות שנולדו לאם שהתחסנה נגד שפעת סובלים פחות מתחלואה בדרכי הנשימה, סובלים פחות משפעת וזקוקים לפחות אשפוזים.


חיסון נגד שעלת:

מומלץ לכל אישה בהריון להתחסן בין שבוע 27 לשבוע 36 בהריון.

שעלת היא מחלה שעלולה לסכן תינוקות ופעוטות בסיבוכים קשים של דלקות בריאות ובמוח. תינוק עד גיל חודשיים לא יכול לקבל חיסון נגד שעלת, ועד שיקבל מספר מנות ההגנה שיפתח נגד המחלה לא תהיה מספיק טובה.

כשאת מתחסנת נגד שעלת בזמן ההריון את מגינה על התינוק שלך פעמיים- נמנעת מהדבקה בעצמך- כך שלא תעבירי את המחלה לתינוק, ובנוסף מעבירה נוגדנים לעובר דרך השילייה- נוגדנים שיגנו עליו אחרי שיוולד.


מה איתך? התחסנת? שתפי אותנו בתגובות 🥰



pregnancy vaccine חיסון בהריון שעלת שפעת


לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page