top of page

כך תבחרי כרית הנקה מושלמת

הצחקתי את עצמי עם הכותרת ;)

מניסיוני, אין כרית הנקה מושלמת. יש כריות שנוחות יותר או פחות, כל אחת מרגישה אחרת.

בפוסט אנסה לתת לכן כמה נקודות לבחינה לפני שתבחרו את הכרית שלכן, וגם המלצות שקיבלתי מכן על כריות ספציפיות וטיפים להתמודדות עם נקודות אי הנוחות שבכריות השונות.

מוגש כשירות לציבור המניקות- לא ממומן, לא בשיתוף ולא נעליים :)


גודל הכרית

יש כריות הריון והנקה בצורת פרסה, ומתוקף היותן כריות הריון- הן גדולות מאוד. כרית הריון היא כרית שיכולה לתמוך בגופך בזמן השינה (ואפילו בזמן הצירים בהתמודדות איתם בבית). שימוש בכרית כזו בשינה יכולה להיות כיפית ומפנקת, בשכיבה על הצד- תמיכה בצוואר ובראש, תמיכה מתחת לבטן, תמיכה מתחת לרגל העליונה. בהנקה- כרית כזו יכולה להיות מסורבלת בגלל הגודל שלה, המקום שהיא תתפוס לך על הספה, ה״כניסה״ לתנוחת ההנקה בזמן שאת מחזיקה תינוק/ת על הידיים.


גובה הכרית

אחד השיקולים הכי חשובים בבחירת הכרית הוא הגובה שלה. ומה הכוונה? אם את מניחה את התינוק/ת על הכרית, לאיזה גובה הפה שלו או שלה יגיעו? רוב הכריות לא מקרבות מספיק את התינוק אל השד, ואז את צריכה למצוא פתרון אחר, למשל- להוסיף כרית רגילה מתחת לכרית ההנקה, להישען לאחור ולהרים רגליים על שולחן נמוך (מה שירים את התינוק אלייך). יש כריות ״דפדוף״ מיוחדות, שלא נראות כמו צורת פרסה, אלא בנויות מכמה כריות דקות שמחוברות זו לזו. אפשר להעביר את הכריות מצד לצד כדי להשיג את גובה נוח להנקה.


קשיחות הכרית

זה מתקשר לנקודה הקודמת- יש כריות יותר קשיחות וכך התינוק יישאר גבוה יותר וקרוב יותר אל השד. אחת הכריות שקיבלתי עליהן הכי הרבה המלצות היא כרית של מאמאסיטה שניתן למצוא גם בבתי החולים ובמלוניות. אני השתמשתי בכרית של מילגה, שהיא רכה יותר ונעימה, אך הנסיכה שלי קצת יותר שקעה בתוכה והייתי צריכה לאלתר.


ניקיון

אחד השיקולים יכול להיות גם הקלות והנוחות שבניקוי הכרית מפליטות, שפריצים של חלב ומגוון תאונות אחרות :) הכיסוי יכול להיות נשלף וכביס (כמו בכריות של מילגה) ואפילו דוחה נוזלים (כמו בכריות של מאמאסיטה, למיטב ידיעתי). ויש כריות שבאות כמו שהן, בלי כיסוי.


אילתורים

תכלס, לקחת כרית או שתיים של הספה (קשיחות כאלה) עם חיתול בד מעל (כדי להימנע מנזקי פליטות וכו׳)- זה אחלה של פיתרון להנקות במהלך היום. בלילה אני יותר בעד שימוש בכרית הנקה ייעודית, כי אנחנו נוטות להתעייף ולהתנמנם, והכרית מהווה תמיכה ואיזושהי רשת ביטחון.

באיזשהו שלב אפשר להיפרד מהכרית לחלוטין, וכך תהיי יותר גמישה בהנקה במקומות שאינם הבית שלך בפינת ההנקה שלך :)


שתפו אותי- מה הכרית המועדפת עליכן?



חן שכטר הכנה ללידה כרית הנקה הריון לידה


לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page