top of page

מעקב תנועות עובר

להרגיש עובר, נשמה חיה, זזה לך בתוך הרחם… מטורף! קצת פסיכי אפילו :) גם אם נתגבר רגע על המחשבה הבלתי נתפסת שאת מייצרת בן אדם בתוך הגוף, התחושה הזו שהוא או היא נעים בתוכך, משהקים, בועטים… קשה לי לחשוב על מתחושה שהיא בו זמנית מוזרה, מלחיצה ומדהימה כאין כמותה :)


מתי תתחילי להרגיש תנועות של העובר שלך?

בהריון ראשון לרוב לוקח קצת זמן להפנים שמה שהרגשת זה אכן תנועה של העובר, אז יותר לכיוון שבוע 20-22.

בהריון שני ומעלה התחושה כנראה תגיע קודם לכן, בסביבות שבוע 18.


מתי צריך להתחיל במעקב?

בגדול- כשאת מרגישה בבירור את התנועות, ולומדת אט-אט את ההרגלים שלך ושל העובר, את צריכה להתחיל לשים לב לשינוי בהרגלים. מה זה שינוי? הפחתה או היעדר תנועות. כדי להיות יותר מדוייקת, ההתחלה הרשמית של המעקב צריכה להגיע בשליש השלישי בהריון, סביב שבועות 27-28.


כמה תנועות צריך להרגיש?

יש קצת הבדלים במספרים, אבל בגדול אני מדריכה תמיד שצריך לזהות חמש תנועות של העובר תוך חצי שעה. אנחנו צריכות לקחת בחשבון שמחזור שינה של העובר נמשך בין עשרים לארבעים דקות.


מה זו תנועה?

כל ״פיפס״ שהרגשת- זו תנועה. בעיטה, גלגול, כל תחושה שהעובר הנע מייצר בך.


בשליש השלישי מרגישים פחות?

הדעה הרווחת היא שבשליש השלישי בהריון לא צריך לספור באמת חמש תנועות בחצי שעה, כי העובר זז פחות. אז זהו, שלא. אין פחות תנועות, פשוט האופי של התנועות משתנה. אין לעובר מספיק מרחב כדי לבעוט, אז תרגישי פחות תנועות חדות ויותר תנועות גליות קטנות. את לא אמורה להרגיש פחות תנועות, רק שינוי בסוג התנועה.


איך מבצעים את המעקב?

נסי לשים לב לתנועות לאורך כל היום. לרוב כשאנחנו נחות ופנויות אנחנו מרגישות יותר תנועות. מלבד המעקב ה״כללי״ הזה, עצרי שלוש פעמים ביום (בוקר, צהריים, ערב) על מנת להתרכז בתנועות, וספרי כל תזוזה במשך חצי שעה. עברה חצי שעה ולא הרגשת מספיק? קחי משהו מתוק לאכול, שיכבי על הצד וספרי שוב במשך חצי שעה.


ואם אין תנועות?

הפחתה או היעדר תנועות עובר= מיון יולדות. יעשו לך מוניטור ויוודאו שהכל בסדר.


איך את עם תנועות העובר? חייזרי או מלאכי? :)


חן שכטר הכנה ללידה הריון מעקב תנועות עובר

לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, בימים כתיקונם אצלך בסלון ובימי הקורונה- אונליין, צרי קשר-

בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.


 

כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page