top of page

סיפור הלידה של שובל: ראיון מיוחד עם הבלוגרית שובל גביש

עודכן: 9 בנוב׳ 2020

הפעם אירגנתי לכן סיפור לידה בפורמט קצת אחר. אני מארחת בשמחה רבה את הבלוגרית המקסימה, שובל גביש, לראיון קצר על הלידה שלה. שובל כותבת ומתארת את חוויות הלידה וההורות שלה בכנות שובת לב.


ברוכה הבאה שובל! ספרי לנו קצת על עצמך.

אני יוצרת תוכן למדיה הדיגיטלית ומתמחה בסרטוני סטופמושן מאויירים. בת 35 השבוע. בשנה שעברה ילדתי פעמיים. פעם ראשונה את הבלוג שלי על יצירה, אמהות וכל מה שמעניין אותי. וכמה חודשים אחרי ילדתי את גפן הבכורה שלי, שנולדה בשבוע 41 בשיבא תל השומר.


איך התחילה הלידה ולפי מה החלטת להגיע לבית החולים?

ב-6 בבוקר כשלא יכולתי להירדם, ישבתי לעבוד על המחשב. תוך כדי הרגשתי זרמים שעוברים מהגב התחתון קדימה ברצועת האגן. הבנתי שכנראה זאת ההתחלה ולתומי עוד חשבתי שזה נחמד ואם אלה הצירים אני בטח אצליח להחזיק בלי אפידורל... אחרי חצי שעה כשהם הפכו יותר כואבים התחלתי למדוד. בקורס ההכנה ללידה של שיבא אמרו שצריך ללכת לבית החולים רק אם יש ציר פעמיים ב-10 דק במשך שעתיים. זה מה שעשיתי.


האם הרגשת מוכנה ללידה? מה חשבת שאת יודעת לקראת הלידה?

הרגשתי שאני הכי מוכנה שאוכל להיות ללידה. הקורס עזר להבין מה הולך לקרות. ומכל מה שדיברתי עם חברות ונשים בכלל המסקנה העיקרית שלי הייתה שאי אפשר באמת להתכונן לזה, שצריך לראות מה קורה באותו הרגע ולזרום. (המסקנה הכי חכמה שלי אי פעם).


תכנון לחוד ומציאות לחוד, מה קרה בפועל, לעומת מה שדמיינת?

בפועל הצירים היו הרבה יותר חזקים ממה שיכולתי אי פעם לדמיין. כבר אחרי שעתיים זה היה בלתי נסבל מבחינתי. כשהגענו לא הייתה פתיחה אבל היה לחץ דם גבוה אז ביקשו ממני לחכות. בינתיים הלידה התקדמה וכבר הייתה פתיחה 3 אז שלחו אותי לחדר לידה. שם חיכה המרדים. אני חושבת שהצירים היו הטראומה הכי גדולה. ממש רעדתי מהכאב ולא הפסקתי לשאול כל אחת שנכנסה כמה ילדים יש לה ואיך עושים את זה שוב?? (גם למיילדת וגם לאחות היו 5 ילדים🤣).


בדיעבד, מה הייתה רוצה לדעת מראש, שלא ידעת? על מה היית שמה יותר דגש בהכנה ללידה שלך? מה היית עושה אחרת?

הכי הייתי רוצה שיכינו אותי להחלמה שאחרי. הלידה אמנם חזקה וטראומתית אבל שמעתי מיליון סיפורים על זה לפני ובאמת שהייתי מוכנה מנטאלית. מה ששבר אותי היה התקופה שאחרי. עיצבן אותי שלא דיברו על זה ולכן כתבתי על זה פוסט מפורט.

בנוסף הייתי עושה הכנה להנקה (כמו שכתבתי בפוסט האחרון), הבנתי מחברה שעשתה קורס הכנה ללידה חיצוני ומפורט, לא דרך בי"ח, שהכניסו את ההנקה גם לקורס וזה ממש תרם לה אח״כ.


אם היית צריכה להעביר רק מסר אחד לקוראות, היולדות לעתיד, מה הוא היה?

מבחינת הלידה עצמה- להבין באמת שאי אפשר להתכונן הרבה. רק לעשות קורס כדי להבין מה זה אומר לידה ובאיזה מונחים הם משתמשים בחדר לידה, (יעזור המון גם למלווה) ולבוא עם ראש פתוח, להקשיב לעצמך ולרופאים. אם משהו לא מתאים, להגיד! מבחינת שאר ההכנה - לדבר עם חברות על תקופת ההחלמה גם, שיתנו טיפים והמלצות.


תודה רבה לשובל על השיתוף!

כדי לקרוא את סיפור הלידה המלא של שובל ליחצו פה.

ורגע לפני שאתן עוברות הלאה, אכתוב לכן שבסדנאות ההכנה ללידה שאני מעבירה באופן פרטי, אני מדברת על ה-כל. גם על מה ששובל תיארה שחסר לה, הכנה להנקה, הכנה לאחרי הלידה. שובל יקרה, הלוואי והיינו מכירות לפני שילדת :)


אני מזמינה אותך לשלוח לי גם את סיפור הלידה שלך:

את הסיפור שלך תוכלי לשלוח לי בטופס הייעודי באתר, בעמוד הפייסבוק שלי: חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה, או באינסטגרם: chens_birthcoach.

לתיאום סדנה פרטית ומותאמת אישית, צרי קשר.


צילום: שובל גביש | SHOVALGA


כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.

94 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page