top of page

על הריון וקורונה

עודכן: 9 בנוב׳ 2020

וירוס הקורונה שנכנס בסערה לחיינו גורם לכולנו לחפש מידע ולנקוט בכל דרך על מנת להגן על עצמנו. אם גם בימים כתיקונם, נשים בהריון דואגות לבריאותן במיוחד, ודואגות הרבה יותר לעובר היקר שמתפתח ברחמן- בימים אלה, הדאגה הזו מתעצמת. ריכזתי עבורכן תשובות לכמה מהשאלות הנפוצות בנוגע להריון וקורונה. מקווה שזה יעשה לכן סדר ובעיקר, ירגיע.


המידע שלפניכן מבוסס על פירסום של ה-CDC, המרכז למניעה וטיפול במחלות אשר כפוף למחלקת הבריאות האמריקאית ונכון למועד כתיבתו (13.3.20). למקור: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/specific-groups/pregnancy-faq.html


ראשית יש לציין כי לרוב השאלות שלנו אין תשובות חד משמעיות. מדובר בוירוס חדש אשר עדיין לומדים במערכת הבריאות העולמית כיצד הוא עובד. המידע שיש לנו מבוסס על מחקרים שבוצעו בטווח הזמן הקצר שבו הוירוס נכנס לחיינו, ועל וירוסים דומים לו אותם חקרו בעבר.


שאלת השאלות- האם נשים בהריון נמצאות בסיכון מוגבר לחלות בקורונה?

קורונה מופץ בעיקר באופן טיפתי, כלומר הוא מועבר ע״י טיפות קטנות שאנו פולטים בזמן נשימה, שיעול, עיטוש וכו׳, ומגיעות לאנשים אחרים ולמשטחים שונים.

לא ידוע אם נשים בהריון רגישות יותר להדבקה בקורונה, אך כן ידוע כי נשים בהריון יותר רגישות לזיהומים של מערכת הנשימה בשל שינויים פיזיולוגיים ושינויים במערכת החיסונית שמתרחשים בזמן ההריון. בשל כך, מומלץ לנשים בהריון להישמר מהוירוס ע״י שטיפת ידיים אחרי מגע בסביבה שעלולה להיות מזוהמת בוירוס, ועל ידי הימנעות מהתקהלויות ומפגש עם אנשים חולים.


האם הוירוס יכול לעבור לעובר ולילוד?

כאמור, הוירוס מתפשט בעיקר ע״י מגע קרוב בין אנשים בשל אופי ההפצה הטיפתי שלו. לא ידוע אם אישה הרה יכולה להעביר את הוירוס בזמן ההריון או הלידה לעובר או לילוד. בתיאורי מקרה בודדים על הריון, לידה וקורונה, מצאו כי אף אחד מהילודים לא נשא או חולה בוירוס, ואף לא מצאו סימנים לוירוס במי השפיר או בחלב אם. במזהמים דומים לקורונה, כמו SARS, לא נמצא שמתרחשת העברה אנכית, כלומר מהאם לעובר.

טרם התבהר אם מחלה אימהית בוירוס קורונה תשפיע על מהלך הלידה ועל בריאות הילוד.


כך או כך, מתח וחרדה אינם רצויים בהריון. קבלי טיפ שלא כתוב בספרות המקצועית: תעשי מה שמרגיע אותך, מה שעושה לך טוב על הלב. הקשיבי למוזיקה טובה, לכי על בינג׳ לסידרה מטופשת, קיראי ספר טוב, תאכלי טוב ונסי להתעלם מהחדשות.


האם הוירוס עובר בהנקה?

גם בנושא זה המידע הקיים מוגבל, אך מעודד- במקרים שדווחו, לא נמצאו הוכחות על הימצאות הוירוס בחלב אם. ממידע הקיים על הוירוס SARS הדומה במאפייניו לקורונה, לא אותר הוירוס בחלב אם, וכן אותרו נוגדנים ל-SARS בדגימה אחת של חלב אם.


שימרו על עצמכן, בריאות לכולם!


לתיאום סדנת הכנה ללידה, פרטית ומותאמת אישית, אצלך בסלון, צרי קשר- בעמוד הפייסבוק שלי- חן שכטר - סדנאות הכנה ללידה

באינסטגרם- chens_birthcoach

או באמצעות עמוד "צור קשר" באתר.



כל הכתוב באתר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מוסמך, אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש במידע.


54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קקי?

bottom of page